Mikäli organisaatiolla on käytössä Palvelupyyntöjen seuranta (Palvelupyynnöt plus -tuote), niin palvelupyynnön ilmoittajalle lähetetään sähköposti, jossa on linkki palvelupyyntöön. Linkin kautta ilmoittaja voi seurata palvelupyynnön etenemistä, lisätä kommentteja, arvostella valmiin palvelupyynnön sekä avata valmiiksi kuitatun pyynnön uudestaan, jos pyyntö ei ole hänen mielestään tehty oikein.
Palvelupyynnön seuranta
Palvelupyynnön ilmoittaja saa jättämästään palvelupyynnöstä sähköpostiviestin, joka sisältää palvelupyynnön tiedot sekä linkin palvelupyynnön seurantaan ja kommentointiin.
Sähköpostiviestissä olevasta linkistä avautuu palvelupyynnön seurantanäkymä, jossa voi tarkastella mm. Palvelupyynnön tilaa, Perustietoja, Suorittajaa, Ilmoittajan tietoja sekä Tapahtumalokia. Seurantanäkymästä on mahdollisuus myös kommentoida palvelupyyntöä käsittelyn aikana Kommentoi -painikkeella. Kommentit näkyvät palvelupyynnön käsittelijälle ja jätettyjä kommentteja ei voi jälkikäteen poistaa!
Huom! Perustietojen sisältö riippuu organisaatiolla käytössä olevista palvelupyynnön asetuksista.
Palvelupyynnön arviointi ja uudelleen avaaminen
Kun palvelupyyntö kuitataan valmiiksi, niin sen tila muuttuu seurantanäkymässä (ilmoittaja saa myös erillisen sähköposti-ilmoituksen valmiiksi kuittauksesta) ja ilmoittaja pääsee jättämään arvion palvelupyynnön käsittelystä tai tarvittaessa avaamaan pyynnön uudelleen, mikäli työtä ei ole tehty tai suoritettu loppuun tms.
Huom! Linkki valmiiksi kuitatun pyynnön arvosteluun ja uudelleen avaamiseen on voimassa kuukauden kuittauksesta.
Palvelupyynnön voi arvostella Arvostele -painikkeella. Tämä avaa lomakkeen, jossa annetaan arvio tähtiluokituksella (1-5). Arvioon voi myös kirjoittaa sanallisen palautteen. Palaute näkyy palvelupyynnön tapahtumat -osiossa.
Mikäli palvelupyyntö on jäänyt kuittauksesta huolimatta tekemättä, kesken tai halutaan muusta syystä avata uudelleen, niin tämä onnistuu Avaa uudelleen -painikkeella. Avautuvaan ikkunaan kirjoitetaan kommentti palvelupyynnön uudelleen avaamisen syystä (pakollinen tieto) ja tarvittaessa muokataan ilmoittajatiedot.
Seurantanäkymässä näkyy tämän jälkeen merkintä, että palvelupyyntö on avattu uudelleen.
Tapahtumat -osioon tulee myös merkintä Palvelupyynnön uudelleen avaamisesta, sekä linkki muodostuneesta palvelupyynnöstä, josta voi avata jatkokäsittelyn seurantanäkymän (käsitellään kuten uutta pyyntöä).
Uudelleen avautuneen pyynnön tilaa voi näin ollen seurata normaalisti ja tapahtumat -osiossa näkyy linkki, josta pääsee tarvittaessa tarkastelemaan alkuperäisen pyynnön tietoja.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.