Palvelupyyntömerkinnän aloittaminen
Yleistä
Kohteen kiinteistöhoitaja tai laitosmies ottaa palvelupyynnön vastaan aloittamalla kyseisen
pyynnön. Aloittamalla pyynnön kiinteistöhoitaja viestii muille osapuolille, että palvelupyyntö on
havaittu ja poimittu tehtävien töiden listalle.
Kirjaukset
Palvelupyynnön vastaanottanut henkilö kirjaa aloittamaansa palvelupyyntöön lyhyesti
esimerkiksi karkean aikataulun sekä mahdollisen alustavan suunnitelman työtehtävän
suorittamiselle. Pyynnön aloittaja kysyy tarvittaessa myös lisätietoja tapahtumasta
palvelupyynnön luoneelta henkilöltä.
Mikäli palvelupyynnön suorittamiseksi tarvitaan useamman henkilön työpanosta, pyynnön
aloittanut henkilö luo alkuperäisestä palvelupyynnöstä useamman erillisen pyynnön
kopiointitoiminnolla.
Palvelupyyntömerkinnän kuittaaminen valmiiksi
Yleistä
Palvelupyyntöjen valmiiksi kuittaamisen yhteydessä tulee huomioida palvelupyynnön luoneen
henkilön tiedottaminen. Tämä suoritetaan Lähetä kuittaus -toiminnolla.
Kirjaukset
Palvelupyynnön valmiiksi kuittauksen yhteydessä pyynnön suorittaja merkitsee pyynnölle
organisaatiolla käytössä olevia lisätietoja seuraavasti:
- työaika
- vastuutaho
- kustannuspaikka
- korostus.
Palvelupyynnön käsittelijä liittää palvelupyyntöön valmiiksi kuittauksen yhteydessä myös
liitedokumentteja (esimerkiksi valokuvia) asianmukaisessa laajuudessa.
Raportointi ja tiedonhaku
Kommentit
Palvelupyynnölle kirjatut kuvaukset, lisätietopyynnöt sekä lisätietopyyntöjen vastaukset
kirjataan palvelupyynnön kommentteihin. Tiedonhakutoiminnot tapahtuvat tehtyihin
merkintöihin pohjautuen.
Etusivujen näyttöikkunat (widgetit)
Omat palvelupyynnöt
Tehokkaan tiedonhaun ja helppokäyttöisyyden turvaamiseksi palvelupyynnöt, joissa käyttäjä
on pyynnön ilmoittaja tai aloittajana, esitetään kohteen etusivun Omat palvelupyynnöt -
näyttöikkunassa. Siten ilman erillisiä raportointi- tai tiedonhakutoimintoja käyttäjä voi seurata
käsittelyssään olevien pyyntöjen etenemistä.
Seuratut palvelupyynnöt
Käyttäjä valitsee itse palvelupyynnöistä ne, joita haluaa omalla työpöydällään seurata. Siten
seurattavaksi merkittävien palvelupyyntöjen merkinnät päivittyvät suoraan käyttäjän
työpöydän näyttöikkunoihin.
Korostetut merkinnät
Korostetut palvelupyyntömerkinnät tulevat – käyttöoikeuksien niin salliessa – tiedoksi kaikille
käyttäjille, jotka ovat valinneet kyseisen näyttöikkunan omalle työpöydälleen.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.