Tarkastusasiakirjat löytyvät Työmaan toimintojen alta. Tarkastusasiakirjat -valinnalla käyttäjä pääsee käyttöoikeuksista riippuen tarkastelemaan, hyväksymään, muokkaamaan, ylläpitämään ja poistamaan tarkastusasiakirjoja. Tämä ohje käsittelee tarkastusasiakirjan pääkäyttäjän toimintoja.
Uusi tarkastusasiakirja
Luo uusi tarkastusasiakirja -painike luo uuden tarkastusasiakirjan. Tämän jälkeen pääset täydentämään sen tietoja, lisäämään käyttäjiä ja ylläpitämään tietoja Muokkaa tarkastusasiakirjaa -painikkeella.
Käytettävissä olevat toiminnot:
Tarkastusasiakirjan roolien muokkaaminen
Tarkastustehtävien hyväksynnän poistaminen
Tarkastusasiakirjan poistaminen
Tarkastusasiakirjan roolien muokkaaminen
Tarkastustehtävien käyttöoikeuksia hallitaan roolipohjaisesti. Muokkaa tarkastusasiakirjan rooleja -toiminnolla voit lisätä uusia rooleja ja nimetä niitä eri tarkastustehtävien mukaan. Lisättyjä rooleja käytetään tarkastusasiakirjan tarkastustehtävillä. Tarkastustehtävillä on kaksitasoinen käyttöoikeus: luku ja hyväksyntä.
Lukuoikeus on yleinen oikeus joka annetaan tarkastusasiakirjan päätasolla roolien asettamisen yhteydessä. Käyttäjä saa siis lukuoikeuden koko tarkastusasiakirjan sisältöön.
Hyväksyjäroolin -oikeudella käyttäjä voi kuitata yksittäisiä tarkastustehtäviä valmiiksi, sekä linkittää projektin tarkastukset - moduulin tarkastuksia tarkastusasiakirjaan.
Tarkastustehtävien lisääminen
Tarkastustehtävien päätasoja voidaan luoda Lisää päätaso-painikkeella. Päätasojen alle voidaan luoda hierarkinen alatasojärjestelmä. Jotta ylemmän tason tehtävä voidaan hyväksyä, täytyy kaikki alatason tehtävät olla hyväksyttyinä.
Tarkastustehtävän tiedot
- Tarkastustehtävän nimi
- Tarkastustyypit ovat tekstikenttiä
- Ohjeet tarkastuksen suorittamiseen
- Tarkastuksen hyväksyjäroolit
- Tarkastukseen osallistujat
Tehtävien järjesteleminen
Järjestele -painikkeella voidaan järjestää tehtävät haluttuun järjestykseen. Järjesteleminen tapahtuu hiirellä raahaamalla tehtävä uuteen paikkaan. Muista tallentaa muutokset!
Tarkastustehtävän poistaminen
Pääkäyttäjä pystyy poistamaan yksittäisen tarkastustehtävän, jos sitä ei ole hyväksytty. Jos tehtävällä on hyväksyttyjä alitehtäviä, ylemmän tason tehtävän poistaminen ei ole mahdollista.
Excel-työkalun käyttö
Voit tuoda tarkastusasiakirjan tehtäviä esimerkiksi aiemmasta tarkastusasiakirjasta kätevästi Excel-tuonti-työkalulla.
Näin luot uusia tehtäviä Excel-tuonnin avulla:
- Siirry tarkastusasiakirjaan, jonka tarkastustehtävät haluat uuteen tarkastusasiakirjaan.
- Vie tiedot Exceliin.
- Poista ID-sarakkeen (tehtävät ja roolit) tiedot ja päivitä tarkastusasiakirjan tehtävät ajan tasalle Excelissä. Kun ID-sarake on tyhjä, järjestelmä luo uuden tehtävän.
- Tuo tarkastustehtävät uuteen tarkastusasiakirjaan.
Näin päivität Excel-tuonnilla hyväksymättömiä tarkastustehtäviä:
- Siirry tarkastusasiakirjaan, jonka tietoja haluat päivittää.
- Vie tiedot Exceliin.
- Poista Excelistä rivit, jotka on hyväksytty.
- Päivitä tarvittavat tiedot ja tallenna taulukko. Jos ID-sarake on tyhjä, järjestelmä luo uuden tehtävän. Jos ID-sarakkeessa on numero, tiedot päivitetään tuonnin yhteydessä.
- Tuo päivitetyt tarkastustehtävät tarkastusasiakirjaan.
Hyväksyttyjen tehtävien tietoja ei voi päivittää Excel-työkalulla. Kun tietoja luetaan sisään, järjestelmä ilmoittaa puuttuvista tai virheellisistä tiedoista. Tämän takia on tärkeää, että et muuta Excel-taulukon muotoa.
Tarkastustehtävien hyväksynnän poistaminen
Tarkastusasiakirjan ylläpitäjällä on mahdollisuus poistaa yksittäinen hyväksyntä. Tehtävä palaa Odottaa tarkastusta -tilaan. Hyväksynnän poistaminen on aloitettava tehtävien ylimmältä tasolta, jos halutaan poistaa hierarkiassa alemmalta tasolta oleva hyväksyntä. Hyväksynnän poistamisesta jää merkintä järjestelmälokiin: milloin hyväksyntä on poistettu ja kenen toimesta. Lisätietoja saat asiakaspalvelustamme.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.