Rooleja hallinnoidaan Roolit – valikosta pääkäyttäjä – valikon kautta. Avautuvassa näkymässä voidaan luoda, muokata sekä poistaa organisaatiotason sekä projektitason rooleja. Roolivalikossa voidaan luoda myös kohde – tason rooleja perustietorekisteri – ominaisuudelle.
Lisää – painikkeella luodaan uusi rooli. Roolin nimen täydentämisen jälkeen valitaan roolin taso. Organisaatio – tason roolit voivat tehdä organisaatiotasolla muutoksia, käyttää raportteja yms. Projekti – tason roolit antavat projektitasolle oikeuksia. Projekti (erikois) - luokitus on varattu erikoisurakka – toiminnon avulla luoduille rooleille
Organisaatiotason roolien oikeusvalintoja näkyy alla. Jokaiselle valinnalle on selite, joka kertoo tarkemmin mitä kyseinen valinta tekee. Organisaatiotasolla Käyttäjät – välilehdellä voidaan asettaa suoraan oman organisaation käyttäjille organisaatiotason roolit käyttöön. Roolien oikeudet ovat jäsenneltynä isompiin kokonaisuuksiin, jotka voidaan piilottaa tarvittaessa pientä nuolta klikkaamalla.
Projektitason roolien oikeusvalinnat ovat monipuolisempia, sillä oikeuksia voidaan asettaa useille eri projektipankin toiminnallisuuksille. Jokaiselle valinnalle on myös selitekenttä, joka kertoo tarkemmin valinnan toiminnallisuudesta. Tärkeimmät valinnat projektitason rooleille ovat dokumentinhallinnan valinnat.
Kun tarvittavat valinnat roolille ovat tehty, kannattaa roolille kirjoittaa kuvaava selitys Kuvaus – kenttään. Näin saadaan myöhemmin rooleja tarkasteltaessa nopeasti käsitys roolin oikeuksista.
Tarpeettomat roolit voidaan poistaa poista – painikkeella.
Järjestelmä näyttää listauksen poistettavan roolin käytöstä projekteittain. Poistettava esimerkkirooli on käytössä kolmessa projektissa.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.